onsdag 27 oktober 2010

PLANERING I SVENSKA C

I svenska C finns en rad kursmål och de som du arbetar med under resterande delen av hösten är att du ska: ”känna till det offentliga talandets villkor”, att ”känna till vilka presentationsformer som digitala medier kan erbjuda” och att kunna variera sitt språk med hänsyn till syfte och mottagare” samt ” kunna på egen läsa och analysera texter, speciellt sådana som har anknytning till elevens studieinriktning”.


ATT SKRIVA PÅ LEKTIONSTID

Ett formellt email i form av ett affärsbrev där du presenterar ditt UF-företag (detta är en individuell uppgift) . Du ska visa att du är insatt i företaget.
En blogg eller hemsida kopplad till ditt UF-företag (denna uppgift redovisas på vårterminen). Då ska du och din grupp visa er blogg/hemsida, diskutera arbetsprocessen och resultatet. Din blogg/hemsida ska användas till ditt UF-företag och som inspiration för årskurs 2-elever.


ATT SÄGA PÅ LEKTIONSTID

En muntlig presentation för ett företag där du presenterar ditt UF-företag.


Datum för skriftlig inlämning (på lektionstid):

12 eller 19 november (välj ett datum).

Datum för muntlig redovisning (på lektionstid i halvklass):

19 eller 26 november eller 3 december

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar